Wil jij geïnspireerd worden, hoe jij kunt stralen vanuit Innerlijke kracht en leiderschap, meld je nu aan!

Ontspannen op vakantie? Hoe?

ontspannen, vakantie, leiderschap

Ontspannen op vakantie? Hoe?

De zomervakanties zijn aangebroken. Het ideale moment om de batterij op te laden! Helaas hoor ik steeds vaker dat het moeilijker lukt om die batterij op te laden.
Het is een hele opdracht om je werk en dagelijkse rompslomp los te laten.  Er lopen nog zoveel projecten, wie vangt het op bij jouw afwezigheid en thuis liggen er al “te” lang klusjes op je te wachten. Het voelt verre van ontspannen.

Hoe zit het met jouw vakantieplannen? Voor vele mensen geeft vakantie ook een vorm van spanning en stress. Een van mijn klanten benoemde dat hij tijdens zijn vakanties of vrije dagen vaak ziek wordt. Opladen is er niet bij voor hem. Eerst de ziekte het lijf uitdrijven en tegen de tijd dat je alweer aan de slag moet, ben je nog niet toegekomen aan het opladen.
Wat zegt dat eigenlijk? Herken je dat?

 

10 tips om echt te ontspannen

Ben je de eerste dagen van je vakantie vaak uitgeput of zelfs ziek? Ben jij na je vakantie in no-time je vakantiegevoel kwijt? Lees dan onderstaande tips van onderzoekster Jessica de Bloom, schrijfster van het boek ‘De kunst van het vakantievieren’. Gebruik ze zowel voor, tijdens en na je vakantie om het beste uit je vrije dagen te halen.

vakantie, ontspannen, opladen, energie, leiderschap, ontstressen

Voor de vakantie

  1. Vergroot de voorpret
    Geniet bewust van het feit dat je binnenkort op vakantie gaat; de voorpret is een niet te onderschatten onderdeel van goed vakantie vieren. Het maakt niet uit wat je doet, maar vakantievoorbereidingen helpen om je bewust te maken van je aankomende – welverdiende – vakantie. Dus plan maar in: een middag shoppen om inkopen voor de vakantie te doen, je reis uitstippelen, lezen over de vakantiebestemming of een film kijken die zich afspeelt in het land waar je straks naartoe reist.
  2. Op werk: zet je out-of-office 2 dagen eerder aan en manage verwachtingen
    Voor je vakantie ben je meestal druk met het afronden van taken. Het is daarom verstandig om je out-of-office een of twee dagen eerder aan te zetten. Veel van je collega’s gaan waarschijnlijk ook op vakantie, dus grote kans dat je bedolven wordt door verzoeken. Dat voorkom je door je out-of-office eerder te activeren, zodat je ongestoord je werk kunt afronden.
  3. Sport na afloop van je laatste werkdag
    Heb je hard gewerkt voor je vakantie? Dan barst je lichaam van energie (en stresshormonen), anders zou je niet kunnen functioneren. Als je plotseling stopt met werken, kan je lichaam deze energie niet kwijt. Dit kan als gevolg hebben dat je je de eerste dagen na die stressvolle periode ziek voelt. Dit kun je voorkomen door op je laatste werkdag te sporten. Dan raakt je lichaam de overtollige energie kwijt en worden stresshormonen sneller afgebouwd.

Tijdens vakantie

  1. Mail checken: niet doen!
    Zet in je out-of-office de contactgegevens van een collega die gebeld kan worden wanneer er haast is, en vraag een collega om je mailbox te scannen en de urgente mails te beantwoorden. Zodat jij dat toch niet stiekem op vakantie gaat doen. Als er echt nood aan de man is, kunnen ze je bellen. Dat maakt de drempel een stuk hoger. In de praktijk zullen je collega’s je ook pas bellen als de nood écht hoog is.
  2. Besteed je geld aan ervaringen in plaats van dingen
    Uit onderzoek blijkt dat herinneringen je gelukkiger maken dan aankopen. Ga dus niet dagen shoppen, maar investeer in bijzondere ervaringen. Zoals een interessante excursie, hiking, een boottocht of een kookcursus. En een picknick of gezellige avond bij een kampvuur zijn topervaringen bij uitstek, en nog gratis ook. De herinneringen zijn thuis nog net zo leuk als op vakantie.
  3. Zorg voor een heerlijke laatste vakantiedag
    De meest positieve en negatieve momenten, én de laatste dag. Dat herinneren we ons vooral van een vakantie. Je kunt niet zo veel invloed uitoefenen op de positieve en negatieve momenten. Maar je kunt wel zorgen voor een laatste leuke dag. Pak van tevoren je koffer in en ruim de boel in. En ga de laatste dag wat leuks doen; een bijzondere activiteit en een afscheidsetentje.
  4. Gebruik een andere shampoo dan thuis
    Geuren kunnen een hele reeks herinneringen en bijbehorende gevoelens levendig oproepen. In de hersenen is geur betrokken bij de verwerking van emoties en het vormen van lange termijn herinneringen. Daardoor wordt een geur snel gekoppeld aan een gevoel en in je geheugen opgeslagen. Gebruik daarom op vakantie een andere shampoo dan thuis. Dan kun je na aankomst soms je vakantieshampoo pakken om weer even dat vakantiegevoel te ervaren.

Na de vakantie

  1. Begin op woensdag weer met werken
    Na je vakantie heb je misschien zin om er weer met volle kracht tegenaan te gaan. En doordat er werk op je heeft liggen wachten, zal je het ook wel druk krijgen. Maar dat is zonde! Want dan raak je je vakantiegevoel supersnel weer kwijt. Probeer de eerste dagen niet over te werken. En met een korte werkweek is het snel weekend, zodat je het relaxte gevoel wat langer vast kan houden.
  2. Zo voorkom je een overvolle mailbox na je vakantie
    Wat over de out-of-office werd gezegd vóór je vakantie, geldt ook voor na je terugkomst: stel je out-of-office een dag langer in. Anders staat je eerste werkdag volgepland met vergaderingen, terwijl je je hele mailbox nog door moet. En vermeld ook dat je alleen de mails checkt van de laatste drie dagen voor het einde van je vakantie. Onaardig misschien, maar vrijwel alles is toch al opgelost als je terug bent, dus is het zonde om alle mails te lezen. Die eerste werkdag gebruik je natuurlijk ook vooral om bij te kletsen met collega’s over je vakantie.
  3. Doorbreek de dagelijkse sleur
    Mensen worden gelukkig van vakantie omdat het hen uit de dagelijkse routine haalt. Op vakantie doe je nieuwe indrukken op, ben je meer buiten en slaap je langer. Dat kun je thuis ook doen! Haal boodschappen bij een andere supermarkt, maak een wandeling in je lunchpauze, ga in het weekend tot laat uit eten of begin aan een nieuwe hobby.

 

Ik wens je een heerlijke, ontspannen vakantie en zomerperiode toe.

Hartelijke groet,

Kim Doornenbal

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Jong, ambitieus en Burn-out!

 

Ambitieuze mannen met veelbelovende carrières voor zich. En plotseling volledig opgebrand, burn-out! Uiteindelijk blijkt hun ineenstorting een zegen: ‘Ik weet nu dat de Raad van Bestuur wel een dag kan wachten.’ Een verhaal van Bastiaan, een makkelijke prater, hoogopgeleid, intelligent, ambitieus en levensgenieter. Burn-out? Dat kwam tot voor kort niet in zijn woordenboek voor. Dat is voor zwakken! Maar hoe kom je eraan en belangrijker nog hoe kom je er weer vanaf.

Bastiaan (33) een jonge ambitieuze key-accountmanager Europe die werkzaam is bij een grote consultancymaatschappij, oogt nu ontspannen. Echter vorig jaar was dat wel anders. Terugkijkend op die periode schetst hij het beeld van een haantje dat zowel zakelijk als privé niets wilde missen en altijd wilde pieken. Op kantoor leidde hij uitdagende projecten; hij rapporteerde zelfs direct aan de directie. Tijdens een vergadering voelde Bastiaan plotseling de vloer onder zich weg­zakken. Hij weet zijn duizeling aan vermoeidheid van het zoveelste feestje.

Dat hij langzaam onder de werkdruk bezweek, kwam niet in hem op. Dat zou betekenen dat hij faalde, zegt hij. ‘En falen, dat nooit, vond ik destijds. Niet op mijn werk, niet ten opzichte van mijn vrienden en niet ten opzichte van mensen van wie ik houd.’ Even bijslapen en de volgende dag weer door alsof er niets gebeurd was, dacht hij dan ook. Hij kon toch altijd alles aan. Een burn-out? Hij niet!

Maar er bleek meer aan de hand. Het gevoel flauw te vallen bleef maar terugkomen, wekenlang. Bastiaan: ‘s Nachts voelde ik mijn hart als een bezetene kloppen, maar ik zat aan het begin van mijn loopbaan en ging niet zeggen dat ik het nu al niet aankon. Als mijn vrienden het voor elkaar kregen om een mooie carrière en een riant salaris te hebben, dan kon ik dat zeker. Dus hield ik mijn mond. Hij hield het nog een paar weken vol, tot hij echt niet meer op zijn eigen benen kon vertrouwen en open kaart moest spelen tegenover zijn familie, vrienden en werkgever.

 

De aap op de rots   

Het verhaal van Bastiaan staat niet op zichzelf. Voor veel mannen is het not done om toe te geven dat ze in de bloei van hun carrière te veel hooi op de vork hebben genomen. Zelfs als hun gezondheid op het spel staat.

Nienke Wijnants, psychologe en auteur van onder andere het dertigersdilemma, deed onderzoek naar de loopbaan- en levensvragen van hoogopgeleide dertigers en vindt de verhalen van opgebrande jonge mannen zeer herkenbaar. De breed heersende overtuiging dat alles mogelijk is als je maar je best doet, speelt volgens haar een belangrijke rol. ‘Als iets dan niet lukt, kan de frustratie zich uiten in geestelijke of lichamelijke klachten’, aldus Wijnants. ‘En aan dergelijke klachten toegeven is vooral voor mannen lastig. Een burn-out wordt toch nog steeds als een vrouwending gezien, met name omdat het niet alleen om een fysiek, maar vooral ook psychisch fenomeen gaat. Veel mannen zien zichzelf het liefst als harde werker, als de traditionele kostwinner en stevige rots in de branding. En daar zit hem de kneep. Vaak ligt niet zozeer het harde werken ten grondslag aan een burn-out, maar het feit dat iemand werkt op een manier die niet bij hem past.

 

Doorknallen, niets voelen 

Gevoelens volledig negeren heeft veel consequenties, leiden op den duur tot mentale en fysieke klachten. Niet gevoelde gevoelens creëren compensatiegedrag. Zo ook bij Bastiaan, veel werken, doorzetten en de lichaamssignalen negeren. Juist dit gebeurd met regelmaat bij mijn klanten. Vaak genoeg hoor ik mijn klanten teruggeven: “Ik voel niets, dus er is niets aan de hand”. Niets voelen zorgt voor het negeren van het probleem. Deadlines en doorknallen, het zijn dan ook de ‘bikkels’ die onderuitgaan.

Bastiaan heeft een uniek coachtraject doorlopen, met de inzet van paarden. Hij is stil gaan staan bij zichzelf, wie ben ik, mijn gevoel, waarden etc. Paarden werken als een katalysator. Ze zorgden voor verbinding van zijn ratio met zijn gevoel ,waardoor hij snel inzicht kreeg in zijn gedrag en gevoelens. ‘Het begint met beseffen van: wie ben ik en hoe maak ik verbinding? Toen ik bij het paard in de bak stapte, liep hij direct van me weg. Ik kreeg op geen mogelijkheid contact met hem, wat ik ook probeerde’.

Soms is het moeilijk om in contact met een ander echt bij jezelf te blijven. Je merkt dat je tijdens een gesprek energie verliest of dat je niet goed meer weet wat voor jou belangrijk is. Je zegt weer ja tegen een opdracht, terwijl je agenda al zo vol zit. Om je bewust te blijven van je grenzen in contact met anderen kan je mindfulness inzetten, bijvoorbeeld de drie minuten adempauze. Deze oefening heeft Bastiaan bij de paarden uitgevoerd, de focus van zijn aandacht werd verlegd naar zichzelf waardoor het paard uit zichzelf naar hem toe kwam lopen. It’s so simpel!?

 

Drie minuten Adempauze 

De drie minuten adempauze is een korte meditatie, waarbij je in drie stappen kijkt naar wat er is. Met deze makkelijk toepasbare oefening creëer je een moment om te kijken naar wat er in het hier en nu is. Je kan je ogen sluiten of je blik richten op een vast punt.

  1. Bewustzijn: Breng jezelf in het huidige moment door te zitten of staan in een rechte houding. Sluit de ogen en merk op wat er is. Je bent opmerkzaam van de gedachten, emoties en lichamelijke sensaties.
  2. Aandacht voor de ademhaling: Ga met de aandacht naar de adem. Je volg de adem daar waar je die goed kunt opmerken, bij de buik of ribbenkast, neus of mond. Je hoeft de adem niet te veranderen, slechts te volgen. Als je afdwaalt in gedachten, breng je mild en vriendelijk de aandacht naar de adem en bent je weer bewust van het hier en nu.
  3. Uitbreiding: Breid de aandacht voor de adem uit naar het gehele lichaam. Je voelt hoe je zit of staat, je houding, contact van het lichaam met de ondergrond, de sensaties in het gehele lichaam.

De maatschappij mag dan een grote rol spelen bij zowel het taboe als het ontstaan van een burn-out, maar Bastiaan ziet inmiddels in dat het draait om zelf andere keuzes maken. Niet doorlopend meedoen aan de ratrace en vaker luisteren naar zichzelf. Realistischer doelen stellen en zich niet altijd spiegelen aan anderen. En de paarden, die heeft hij als metafoor op als screensaver op zijn Iphone7.

Herken je je hierin of wil je dit voorkomen? Wil jij jouw talent inzetten zonder door te knallen en in energielekken te vallen? Neem gerust contact met ons op contact@2b-unique.nl of of kijk voor meer informatie op www.2b-unique.nl..

Aanstaande 19 mei is de Masterclass Persoonlijk Leiderschap. Er zijn enkele plaatsen beschikbaar! Wees er snel bij als jij met jouw persoonlijk leiderschap aan de slag wilt!

 

Wil je voortaan op de hoogte blijven van mijn nieuwe blog meld je nu aan via het aanmeldformulier hierboven aan de pagina.

 

Reacties op dit artikel zijn welkom. Je reactie kan je hieronder plaatsen!

(I.v.m. spamfilter worden berichten niet meteen zichtbaar)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Zichtbaar en krachtig door kwetsbaarheid?

De angst om niet goed genoeg te zijn, je laten regeren door wat anderen van je vinden, niet meer congruent zijn in wat je diep van binnen voelt en van buiten uitstraalt zijn thema’s waar veel van mijn klanten tegen aan lopen. Hoe zou het zijn dat je je leven leidt vanuit het gevoel dat je de moeite waard bent en jezelf kan zijn? Brene Brown spreekt over bezield leven. Bezield leven betekent leven vanuit het gevoel dat je de moeite waard bent. Dat vraagt een enorme kracht; ‘kwetsbaarheid’.

En precies dat raakt de kern van mijn klant Janine. Janine is werkzaam als vervangend leidinggevende binnen een grote overheidsinstelling. Een doortastende, hardwerkende duidelijke vrouw, welke veel waarde hecht aan wat een ander van haar en haar functioneren vindt. Ze schakelt erg snel in haar non-verbale houding en komt niet altijd congruent over op haar omgeving. Voor haar is dit haar vertrouwde modus, terwijl haar omgeving een onduidelijk beeld kreeg van haar als leidinggevende. De impact hiervan is desastreus, het heeft haar dermate onzeker gemaakt dat ze haar waarden niet meer voelt, ervaart en leeft.

Congruentie

Van de week had Janine – in de stralende zon – haar Kick-off sessie van het 3 maanden programma “Krachtig Innerlijk Leiderschap”. In het contact met de co-coaches – de paarden – werd snel zichtbaar wat er gebeurd in haar dagelijks leven. Haar thema; kwetsbaarheid en het voelen en leven van haar waarden werden direct zichtbaar.

Ze is gewend om met paarden te werken en neemt duidelijk de leiding, bepaald richting vanuit directe verbinding met het paard. Als ik haar vraag om vanuit het samenwerken en een gelijke positie te bewegen zie ik een totaal andere dame. In haar zelf gekeerd, afgesloten houding maar dendert wel door. Het paard toont frustratie in zijn gedrag naar haar. Na afloop geeft ze aan dat ze haar niet ‘veilig’ voelt in deze positie, kwetsbaar. Ze herkent dit gedrag en de gevolgen hiervan in haar dagelijks leven en werk. Het alles of niets fenomeen, 2 gezichten, daar is ze klaar mee. Ze wilt vanuit congruentie leven en werken en niet meer geregeerd worden door de gedachten wat anderen van haar vinden.

Kwetsbaarheid en harnassen

Er kan je een gevoel van kwetsbaarheid bekruipen. Dit gevoel ontstaat bijvoorbeeld indien je bang bent om kritiek of afkeuring te krijgen of bang bent als het te goed gaat of niet goed genoeg.  Als reactie hierop probeer je dan de omgeving onder controle te krijgen. Je ontwikkelt harnassen om je niet kwetsbaar te hoeven voelen: lief zijn; agressief zijn; losbandig zijn; streberig zijn; perfectionistisch zijn, etc. Dit alles om het gevoel van schaamte kwijt te raken, het gevoel dat je niet goed genoeg bent.

Druk op de juiste DIP-KNOP
Brown spreekt over de ‘dipknop’, de knop die je indrukt wanneer je als je al zo doodmoe bent toch blijft presteren vanuit je perfectionisme, geen nee wilt zeggen terwijl je er eigenlijk geen tijd voor hebt of een andere visie hebt. Die knop, die ons helpt om door te bijten wanneer we uitgeput en overbelast zijn, wanneer we te veel te doen hebben en te weinig tijd voor onszelf.

Ben wie je bent in plaats van wie je denkt te moeten zijn!

Mensen met een bezielde manier van leven drukken een andere ‘DIP ’knop in. Nee, niet die bekende dipknop: Doorbijten, Inschikken en Pleasen/Ploeteren, maar juist het tegenovergestelde:

D = Duidelijkheid krijgen in je gedachten en gedrag (door middel van bidden, mediteren of simpelweg   prioriteiten te stellen)

I = Inspiratie opdoen om nieuwe en andere keuzes te kunnen maken

P = Positieve actie in het leven aanbrengen.

Deze krachtige DIP- knop is simpel maar ontzettend effectief en direct toepasbaar.

Janine paste de nieuwe DIP-knop direct toe. Ze zorgde zelf voor Duidelijkheid, Inspiratie en Positieve actie. Ze ging vanuit zacht contact en gelijkwaardigheid het contact aan met het paard. Kwam in actie in plaats van in haar “doorknallen ”modus te gaan staan wat leidde bij het paard maar ook in haar dagelijks leven tot irritatie en conflicten. In actie komen, niet vanuit perfectie, maar vanuit aandacht en behoefte.

Wil jij ervaren hoe jij kunt stralen vanuit innerlijke kracht en leiderschap of heb je behoefte om te sparren om van kwetsbaarheid je kracht te maken? Neem gerust contact met ons op contact@2b-unique.nl.

 

Wil je voortaan op de hoogte blijven van mijn nieuwe blog meld je nu aan via het aanmeldformulier hierboven aan de pagina.

 

Reacties op dit artikel zijn welkom. Je reactie kan je hieronder plaatsen!

(i.v.m. spamfilter worden berichten niet meteen zichtbaar)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Afscheid nemen van DRUK zijn. Focus in 2017!

focus druk leiderschap masterclassDe drukke weken van december en de start van januari zijn voorbij en in die periode kwam er op LinkedIn het artikel “Alleen sukkels hebben het druk” van NRC voorbij. Terwijl ik dit artikel schrijf gonst door mijn hoofd ‘o ik ben een sukkel’, want ‘Alleen sukkels hebben het druk’! Ik lees nogmaals het artikel. Het betreft een interview met psycholoog Tony Crabbe welke tips geeft om minder druk te leven. Een van de tips is schrap de ‘things-to-do lijst’.

Pff, heb ik net als ‘drukke’ ondernemer en moeder van mijn temperamentvolle eenjarige dochtertje, het ‘Getting things done’ boek doorgespit! Want ja, hoe houd ik alle ballen in de lucht als ondernemer, moeder en geliefde! Ik bepaal voor mezelf: “stop doing-things”, zaken waar ik geen tijd meer in wil stoppen. Blijkbaar ben ik toch net niet scherp genoeg, want opnieuw verzand ik in onvoldoende focus, loopt mijn agenda weer over en ben ik vanavond naast mijn artikel schrijven nog druk bezig met onnozele zaken.

Crabbe zegt “Het gaat niet langer om getting things done, maar om not getting it all done.”Hij heeft mijns inziens gelijk. De oplossing voor DRUK zijn is niet méér tijd om te ontspannen, maar gerichte aandacht op wat je doet, daar volledig op gefocust zijn. “Zelfs in ontzettend drukke situaties sta je niet geheel machteloos ten opzichte van alles wat er van je gevraagd wordt”, zegt Crabbe. „Je hebt een keuze met welke houding je die eisen tegenmoet treedt.”

In mijn dagelijkse contact met mijn paarden heb ik mij eigen gemaakt om vanuit gerichte aandacht en verbinding met de ander mijn doelen te behalen. Dit zorgt voor innovatie, energie, vrijheid en een happy gevoel. Ook tijdens drukke periodes, veel targets en door mezelf opgevoerde druk is de confronterende reactie van mijn paarden me in een paar seconden ‘down to earth’ te brengen. Dit duurzame en krachtige effect zet ik met veel liefde in tijdens mijn programma’s.

Herken jij dat ook? Overuren draaien, flink bikkelen, wat je ook doet je bent niet tevreden. Onderzoek toont aan dat 60% van alle werknemers ‘op het tandvlees’ gaat. Flinke werkdruk, nog even door knallen, hopend op afronden van projecten en dan overzicht en rust.

Loop jij hier ook tegen aan en verlang je naar een ontspannen en energieke vorm van persoonlijk leiderschap? Dan is de Masterclass Persoonlijk Leiderschap misschien iets voor jou.

Psycholoog Crabbe geeft tips om niet meer druk te zijn. Hoe doe je dat? De 5 tips voor FOCUS:

 1. Creëer concentratie

Focus op je intentie en niet op je tijd.  Rennen van de ene naar de andere meeting en geen tijd hebben om na te denken vergroot niet je prestaties. “manage your attention”. Focus, leg je telefoon uit het zicht, zet de emailmeldingen uit.

 2. Plan je tijd in grote brokken

Cluster vergelijkbare activiteiten en opdrachten zoals het maken van een presentatie, e-mails of voicemails beantwoorden. Trek daar de tijd ook voor uit, plan het in. Door te werken in clusters hoeven je hersenen niet steeds sprongetjes te maken (focus).

 3. Durf niets te doen

“Verzet je ertegen iedere wakkere minuut op te vullen met iets. Er is geen generatie mensen die zo weinig tijd alleen met haar hersens doorbrengt als deze. Vernieuwing en creativiteit vinden hun oorsprong in lege momenten”. Volgens Crabbe komen zijn beste inzichten als hij op een luchthaven rondwandelt, of gewoon wat rondrijdt.

 4. Ontwikkel een ochtendroutinemasterec

Gebruik een wekker in plaats van je telefoon, ontbijt met je partner en/of kinderen met je gehele aandacht en focus. “Begin je werkdag met je moeilijkste, belangrijkste taak. Check pas je e-mail of je voicemails als je minstens een half uur of een uur aan die taak gewerkt hebt. Zo voorkom je dat de organisationele übercommunicatie je hersens leegzuigt vanaf het moment dat je opstaat”.

 5. Doe niet alles

“Wees alleen gericht op het nemen van relevante beslissingen. Goede ideeën zijn er genoeg. Maar als je alles doet, bereik je niks. Denk verder: wat is de relevantie hiervan voor mij als persoon, of organisatie?”

“Drukte is slecht voor gezondheid, relaties en geluk, maar ook voor de innerlijke kracht”

Crabbe laat zien hoe je écht goede keuzes maakt, taken verstrekkend delegeert en je aandacht optimaal gebruikt. Met als gevolg: rust in je hoofd. Overzicht in het werk en toch een hoge productiviteit. Dat kan! Ik maak zelf keuzes die vanuit mijn diepe verbinding met mijzelf kloppen, hierbij gebruik ik optimaal mijn aandacht, dus focus. In contact met mijn paarden wordt dit dagelijks bevestigd. Leiderschap nemen over mezelf, resulteert in rust in zowel mijn hoofd en lijf.

“Succesvol zijn is stralen vanuit innerlijke kracht en leiderschap”

Wil jij hier ook mee aan de slag, direct de verandering ervaren? Kom dan 16 februari as. naar de Masterclass ‘Persoonlijk Leiderschap begint bij jezelf’.

Bij vragen of behoefte aan sparren, neem gerust contact met ons op, contact@2b-unique.nl of 06-24420158.

Hartelijke groet, Kim

 Reacties op dit artikel zijn welkom. Je reactie kan je hieronder plaatsen!

(i.v.m. spamfilter worden berichten niet meteen zichtbaar)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn